Omuz Ağrısı

Omuz ağrısı günlük yaşam aktivitelerini etkileyen yaygın bir sorundur. Pek çok kişi omuz ağrısı nedeniyle güçsüzlük, sınırlı hareketlilik ve rahatsızlık yaşayabilmektedir.

Omuz Ağrısı Nedir?

Omuz,vücudumuzdaki en hareketli ve karmaşık eklem yapısından biridir ve bu nedenle çeşitli nedenlerle ağrıya yol açabilir. Omuz ağrısı, omuz bölgesinde hissedilen herhangi bir ağrı veya rahatsızlık durumunu ifade eder. Omuz ağrısınız pek çok nedeni olabilir. Genel olarak omuzeklemi, kaslar, tendonlar, bağlar veya çevre dokularla ilgilibir sorun omuz ağrısına yol açabilmektedir.

Omuz ağrısı Nedir

Omuz Ağrısının Nedenleri Nelerdir?

Omuz ağrısının nedenleri arasında en önemlileri omuz ekleminin yıpranması ya da deformasyona uğraması sonucu meydana gelen rahatsızlıklar olarak gösterilebilmektedir.

Omuz ağrısının başlıcı nedenleri arasında aşağıdaki rahatsızlıklar yer alır;

Rotator Manşet Yırtığı

Bu tip rahatsızlık omuz eklemine stabilize sağlayan rotator manşet adı verilen bir grup kasın veya tendonun yırtılması veya zorlanması durumunda ortaya çıkmaktadır. Rotator manşet yırtığı genellikle kendini omuz ağrısı olarak göstermektedir.

Omuz Tendiniti:

Omuzu tendiniti, tendonların iltihaplanması sonucu oluşan bir durumdur. Sık tekrarlanan hareketler, aşırı kullanım veya yaşlanma omuz tendonlarının tahriş olmasına neden olarak omuz ağrılarının oluşmasına yol açabilir.

Frozen Shoulder (Donuk Omuz) Sendromu:

Donuk omuz sendromu, omuz eklemi hareketlerinin kısıtlandığı ve sertleştiği bir durum olarak karşımıza çıkar. Genellikle omuzda ağrı, sertlik ve hareket kısıtlılığı ile karakterizedir.

Omuz Bursiti:

Omuz eklemi etrafındaki bursa adı verilen sıvı dolu keseciklerin iltihaplanması sonucu ortaya çıkar. Omuz bursiti omuzda ağrı, şişlik ve hassasiyet ile kendini belli etmektedir.

Omuz Çıkığı:

Omuz ekleminin yerinden çıkması durumuna omuz çıkığı adı verilmektedir. Bu tip durumda omuzda şiddetle ağrı, şişlik ve hareket kısıtlılığı görülebilmektedir.

Omuz Kaslarının Gerilmesi veya Zorlanması:

Omuz ağrılarında sıkça karşılaşılan bir diğer durum ise spor aktiviteleri veya travmalar sonucu omuz kaslarının aşırı gerilmesi veya zorlanmasıdır. Bu durum omuzda ağrı ve rahatsızlığa neden olabilmektedir.

Omuz Ağrısı Nedenleri

Omuz ağrılarının nedenleri arasında osteoartrit, romatoid artrit, omuz kapsülü iltihabı, sinir sıkışması, boyun problemleri, boyun fıtığı gibi başkaca nedenler de yer alabilir. Bir süredir geçmeyen omuz ağrılarınız varsa, nedenlerini tespit edebilmek için uzman bir fizyoterapistten yardım alabilirsiniz.

Omuz Ağrısı Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Omuz ağrısı günümüzde fizyoterapi uygulamaları ile tedavi edilebilmektedir. Fizyoterapi uygulamaları, omuzun hareketliliğini, gücünü ve fonksiyonunu geri kazandırmaya yönelik çeşitlik yöntemler ve tedavi yaklaşımları sunarak, ağrıların kontrol edilmesine ve giderilmesine yardım eder.

Omuz Ağrısı Tedavisi

Omuz Ağrısı Tedavisinde Manuel Terapi Etkili Midir?

Manuel terapi, omuz ağrısı tedavisinde bütüncül bir bakış açısı uygular. Öncelikle omuz ağrısına neden olan etmenleri araştırarak, kişilerin içinde bulunduğu sosyal, kültürel ve ekonomik durumlarını göz önünde bulundurarak, buna uygun  bir tedavi programı hazırlar.

Manuel terapi tedavisi omuz ağrısının nedenine, şiddetine ve kişinin durumuna bağlı olarak kişiselleştirilmektedir. Omuz ağrısının tedavisine yönelik uygulanan manuel terapi tekniklerinde amaç; uygun tedavi programı ile omuz ağrısının iyileşmesini ve omuz fonksiyonun geri kazandırılmasını sağlamaktır.

Omuz Ağrısı Tedavisinde Medikal Egzersizler Neden Önemlidir?

Omuz ağrısının tedavisinde manuel terapi ile birlikte yürütülen medikal egzersizler;

• Omuz kaslarının güçlenmesini
  • Hareket aralığının artmasını
  • Duruşun düzelmesini
  • Genel olarak ağrının azaltılmasını destekler

Fizik Tedavi Mersin

Fizyoterapistler tarafından önerilen uygun medikal egzersiz programını düzenli olarak gerçekleştirmek, omuz ağrısının tedavi sürecinde önemli bir oynar. Omuz ağrısı tedavisinde kişiye özel hazırlanan ve düzenli olarak uygulanan medikal egzersizlerin faydalarını aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür.

• Güçlendirme ve Stabilite Sağlar

Medikal egzersizler, omuz kaslarının güçlenmesine ve stabilitesinin artmasına yardımcı olur. Güçlü ve stabil omuz kasları, omuz eklemine destek sağlar ve ağrıyı azaltır. Omuz ağrısı tedavisine yönelik uygulanan medikal egzersizler, rotator manşet kasları, deltoid kasları ve diğer omuz kas gruplarının kuvvetini artırmayı sağlar.

• Hareket Aralığını Artırır, Esneklik Sağlar

Omuz ağrısı genellikle hareket kısıtlılığına ve sertliğe neden olabilir. Medikal egzersizler, omuz eklemi için hareket aralığını artırır ve eklem esnekliğini geliştirir. Böylece kişilerin günlük aktivitelerini yapmayı kolaylaştırır ve omuz ağrısını azaltmayı sağlar.

• Doğru Duruş Alışkanlıklarını Düzenler

Omuz ağrısı pek çok durumda yanlış duruş alışkanlıkları ve postür sorunlarıyla ilişkili olabilir. Boyun ağrılarına yönelik uygulanan medikal egzersizler, duruş düzeltmek ve postürü iyileştirmek için tasarlanmıştır. Omuzların doğru hizalanması ve uygun duruşu destekleyerek, omuz ağrılarını azaltmayı ve omuz eklemine daha fazla destek olunmasını sağlar.

• Kan Dolaşımını Düzenler ve İltihabı Kontrol Eder

Egzersiz yapmak genel olarak kan dolaşımını artırarak oksijen ve besin maddelerinin daha iyi taşınmasına yardım eder. Omuz ağrılarına yönelik medikal egzersiz ile vücuttaki iltihaplanma süreci düzenlenerek, iltihaplı bölgelerdeki ödem ve inflamasyon azaltılır.

• Mental İyilik Haline Kavuşulmasını Destekler

Omuz ağrısı günlük aktiviteleri ve yaşam kalitesini olumsuz etkileyebilmektedir. Medikal egzersizler, kişilerin kendi vücutlarını aktif bir şekilde yönetmelerini sağlayarak kendilerine olan güveni artırmayı sağlar. Aynı zamanda fiziksel aktivite endorfinlerin salınımını teşvik ederek, ruh halini iyileştirmeyi destekleyerek psikolojik iyilik halinin sağlanmasına yardım eder.